måndag 13 februari 2012

Valpkurs tillfälle 1

Idag inställde vi oss på Jbk prick klockan 11 för vårt första valpkurstillfälle. Nerverna var under kontroll, alltså mycket bättre än jag vågat hoppas på eftersom jag är sån fjant när det gäller sånt här, och Poppe uppförde sig så bra som en valp kan göra. Visst drog han lite i kopplet när vi gick på promenaden och luktade på allt och alla, men det spelar ingen roll, känslan jag letade efter fick jag och det känns viktigast! Han var lugn och trygg och sov som en stock när vi hade genomgång i klubbstugan, han reagerade inte även om det gruffades lite från ett par av de andra hundarna och han hade härlig koll på mig när vi var ute på plan och tränade kontakt. Jag njuter verkligen av att få ha en sån härlig liten kille i kopplet, å tänk bara vad bra det här kan bli med lite träning! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar